Juha Kauppinen

Alan parasta tukea

Coor Service Managementista on tullut kymmenessä vuodessa Pohjoismaiden johtava kokonaispalveluratkaisujen toimittaja. Menestyksen yhtenä salaisuutena ovat aktiivisuus ja jatkuva halu oman toiminnan ja asiakkaiden toiminnan kehittämiseen. Nyt Coor investoi päivitettyyn toiminnanohjausjärjestelmään, jotta prosesseja voitaisiin hioa entisestään.

– Tämä on huomattava palvelutoiminnan kehittämishanke. Työn tehostamisen lisäksi parannamme samalla asiakkaiden seurantaraportoinnin laatua, sanoo Coorin Suomen palvelutoiminnan kehitysjohtaja Juha Kauppinen.

Nykyinen toiminnanohjausjärjestelmä Maximo päivitetään yhteistyössä IBM:n kanssa, ja uusi Maximo otetaan käyttöön asteittain koko Pohjolassa vuosina 2009–2010. Järjestelmää käytetään työtilausten käsittelyyn, huollon suunnitteluun, hankintaan ja palveluntoimituksen seurantaan.

Prosessien parantuminen lyhentää uusien asiakastoimeksiantojen käynnistymisvaihetta. Palvelutoimeksiannon alkuvaiheen tärkeimpiä tehtäviä on järjestyksen luominen, jota seuraa toiminnan kehittäminen. Jatkossa tämä jälkimmäinen, lisäarvoa luova vaihe pääsee alkamaan paljon nykyistä aiemmin.

– Järjestelmätuen uudistaminen parantaa järjestelmän toiminnallisuuksia ja käytettävyyttä sekä helpottaa palveluntoimituksen seurantaa. Ennen kaikkea aiomme kuitenkin parantaa ennakkohuollon apuvälineitä.

Järjestelmätuen parantamisen kimmokkeena on ollut halu panostaa kiinteistö- ja tuotantopalveluiden huoltoprosesseihin. Juha Kauppisen mukaan Coorilla on jo nykyisin tasokasta huoltotoimintaa, mutta markkinoiden ja asiakkaiden kehittyessä myös toimittajilta vaaditaan entistä enemmän.

– Tämä on alue, jolla Coor voi ja myös haluaa kulkea etulinjassa. Markkinajohtajana Coor haluaa näyttää suuntaa alan kehitykselle.

Tiedustelut

Juha Kauppinen, Coorin Suomen palvelutoiminnan kehitysjohtaja
Puh. 010 234 3480, s-posti juha.kauppinen@coor.com