Nova vihreällä linjalla

Ympäristötrendistä on tullut pysyvä. Monella yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaallamme on tiukkoja ympäristötavoitteita, ja he myös edellyttävät Coorin apua pyrkiessään osaltaan luomaan entistä kestävämpää yhteiskuntaa. Niinpä teemme ympäristöstä Novan toistuvan aiheen vuonna 2009.

Tässä numerossa kerromme Coorin ympäristötyöstä, joka liittyy läheisesti laatu- ja parannustyöhömme. Kerromme myös, miten Coor pyrkii käytännössä tekemään palveluntoimituksesta entistä ympäristömyötäisempää. Esimerkkinä on ympäristötietoisiin asiakkaisiimme kuuluva ROM Eiendom, joka on Norjan valtionrautateiden (NSB) tytäryhtiö.

Yhteistyömme ROMin kanssa kertoo hyvin siitä, miten Coor mukauttaa omaa palveluntoimitustaan asiakkaiden todellisiin haasteisiin sopivaksi. Tärkeimpänä tehtävänämme onkin juuri asiakkaiden tukipalveluiden jatkuva kehittäminen ja mukauttaminen siten, että palvelut tukevat asiakkaiden ydintoimintaa optimaalisesti joka tilanteessa.

Coorin Suomen toiminta on kevään 2009 aikana laatu- ja ympäristösertifioitu ISO 9001 ja ISO 14001 -standardien mukaisesti DNV:n (Det Norske Veritas) toimesta. Pääkonttorimme Helsingissä on myös mukana Suomen WWF:n Green Office -ympäristöohjelmassa. Kuten Coorin tuore laatu- ja ympäristövastaava Magdalena Rondahl tässä numerossa kertoo, kulkevat laatu- ja ympäristötyö Coorissa rinnakkain. Kumpaakin osa-aluetta seurataan säännöllisesti. Laatu- ja ympäristötyö on keskeinen osa palveluntoimitustamme.

Monet ovat nykyisessä taantumassa hyvin kustannustietoisia. Näinä aikoina onkin erityisen tärkeää, että Coor hioo palveluntoimitustaan, ajattelee luovasti ja antaa oman panoksensa asiakkaiden kilpailukyvyn vahvistamiseen. Tämän työn valtteja ovat Coorin kokonaisvastuu ja joustava palveluntoimitusmalli, joista voit lukea lisää artikkelista "IFM vastaan yksittäiset palvelut". Uskon, että nykytilanteessa on tärkeää myös oman toimintamme jatkuva kehittäminen. Tästä on hyvänä esimerkkinä Coorin panostus päivitettyyn, nykyaikaiseen ja kehittyneeseen toiminnanohjausjärjestelmään, joka myötäilee palveluntoimitusta tiiviisti. Järjestelmä on toimintamme selkäranka, ja sen avulla voimme entisestään parantaa ja tehostaa palveluntoimitusprosessia, mikä taas hyödyttää asiakkaitamme. Tästäkin hankkeesta voit lukea lisää uudesta Novasta.

Hyviä lukuhetkiä!

Martin Forss, Suomen Coorin toimitusjohtaja