ICAn ja Coorin yhdysside – palveluportaali

Ruotsalaisessa vähittäiskauppayrityksessä ICAssa on päätetty, että käytännössä kaikki palveluiden käyttäjien ja Coorin väliset työtilaukset hoidetaan palveluportaalin kautta. Tämä saattaa kuulostaa turhankin perusteelliselta, mutta ICA ajattelee toisin. Työtilausten hallinnan keskittämisestä yhteen paikkaan on paljon hyötyä.

ICA on Pohjois-Euroopan johtavia vähittäiskauppayrityksiä, ja se on tehnyt Coorin kanssa yhteistyötä vuodesta 2006. Coor toimittaa käyttäjä- ja kiinteistöpalveluita ICAn jakeluyksiköihin ja toimistoihin, joissa työskentelee noin 5 500 henkeä. Kyseessä on suuri pitkän aikavälin toimeksianto, ja Coor ja ICA tekevät läheistä yhteistyötä kehittäessään ja parantaessaan käyttövarmuutta ja palvelua ICAn toimistoissa ja jakeluyksiköissä.

Icalaiset kuuluvat Coorin palveluportaalien ahkerimpiin käyttäjiin. ICA pitää nimittäin erittäin hyödyllisenä sitä, että työtilausten tilaa on helppo seurata ja että niiden hallinta on keskitetty. Tämä luo hyvän perustan päätöksenteolle. Coor on luonut ICAlle seitsemän palveluportaalia kattaakseen koko toimeksiannon ja tavoittaakseen kaikki palveluiden käyttäjät.

Anne-Christine Karlkvist, ICA:n sisäisten tapahtumien projektipäällikkö.Yksi käyttäjistä on Anne-Christine Karlkvist, joka on ICAn sisäisten tapahtumien projektipäällikkö. Karlkvistillä on aina monta tuote- ja palvelutilausta vetämässä – luovutettavaa, noudettavaa, tilattavaa, kannettavaa, muutettavaa ja järjesteltävää riittää.

– Teen aina kaikki tilaukset palveluportaalin kautta ja käytän portaalia vähintään pari kertaa viikossa. Portaali on helposti käytettävissä ja varsin toimiva, mutta se tuntuu vähän vanhentuneelta. Toivottavasti uusi versio korjaa tilanteen.

– Parasta on se, että voin tehdä tilaukset silloin, kun itse haluan. Kenenkään coorilaisen ei tarvitse olla ottamassa tilaustani vastaan, eikä minun tarvitse häiritä ketään. Saan kuitenkin Coorilta aina vastaanottovahvistuksen, ja se riittää minulle.

Anne-Christine Karlkvist ei käytä työtilausten hallintatoimintoja järjestelmällisesti, koska hän tekee usein kertaluonteisia tilauksia. Sen sijaan hän uskoo muiden icalaisten hyödyntävän toimintoja työtilaustensa seuraamiseen ja kirjaamiseen.

Haluatko tietää lisää Coorin uusista palveluportaaleista?

Ota yhteyttä Marie Lindéniin, joka vastaa Coor Service Managementissa verkkosivustoista ja digitaalisesta viestinnästä, +46 8 5539 5902 marie.linden@coor.com.