Loputon lista...

Coorilaiset keksivät vuosittain tuhansia ideoita, joista monet toteutetaan myös käytännössä. Voidaan puhua jopa loputtomasta listasta, joka muodostuu kaikista Coor-konsernissa tehdyistä omaan toimintaan tai asiakkaiden toimintaan liittyvistä parannusehdotuksista ja -toimenpiteistä.

Coorilla on oma toimistotarvikekauppa Gate8 Business Parkissa sijaitsevassa palvelukeskuksessaan. Se palvelee Helsinki-Vantaan lentokentän läheisyydessä sijaitsevan Gate8-yrityskeskittymän vuokralaisia. Coorin henkilöstö havaitsi, että vuokralaisille tuli usein yhtäkkisiä esimerkiksi kahvitustarjoiluihin liittyviä tarpeita, ja tuotteita piti lähteä erikseen hakemaan alueen ulkopuolelta.

Seija Andersson.− Lisäsimme toimistotarvikekaupan valikoimaan kokoustarjoilutuotteita, kuten kahvia, keksejä, maitoa. Näin ollen asiakkaiden ei tarvitse lähteä ostamaan tuotteita kauempaa ja tuotteet voidaan tarvittaessa toimittaa tilausten perusteella kätevästi asiakkaille päivittäisten postinjakokierrosten yhteydessä. Asiakkaat ovat kiitelleet joustavaa palveluamme, Coorin palvelupäällikkö Seija Andersson sanoo.

Ratkaisun ansiosta Coor pystyi laajentamaan toimistotarvikekaupan valikoimaansa ja pystyy näin ollen palvelemaan Gate8:ssä olevien asiakasyritysten henkilöstöä entistä paremmin. Ratkaisusta ei myöskään koitunut lisäkustannuksia asiakkaille tai Coorille. Nyt asiakkailla on mahdollisuus reagoida nopeasti erilaisiin kokoustarvikkeisiin ja -tarjoiluihin liittyviin tarpeisiin tekemällä hankinnat Coorin palvelukeskuksen yhteydessä sijaitsevasta toimistotarvikekaupasta.

Tämä kekseliäs ehdotus lähetettiin monen muun ehdotuksen ohella Coorin vuotuiseen Kilpaile edistysaskelista -parannuskilpailuun, jossa se sijoittui kolmen parhaan ehdotuksen joukkoon. Seija Andersson on kollegoineen hyvin ylpeä hienosta sijoituksestaan, joka toimii myös erinomaisena kannustimena jatkaa asiakasparannuksiin ja toiminnan kehittämiseen liittyvää työskentelyä.

Håkan Jonsson– Edistysaskelkilpailun vetovoima kasvaa vuosi vuodelta, ja saamme yhä enemmän ja yhä parempia ehdotuksia palkinnonsaajaksi. Niihin tutustuminen on kerrassaan kutkuttavaa, sanoo Håkan Jonsson, joka seuraa työkseen Coorin parannustyön etenemistä Suomessa.

− Vuoden 2011 tavoitteena oli, että kunkin coorilaisen tulisi tehdä vähintään kuusi parannusehdotusta, joista vähintään puolet on toteutettu vuoden lopussa.

− Koska rekisteröimme kaikki parannusehdotukset omaan Actio-järjestelmäämme, niiden kehitystä on helppo seurata. Vuoden tavoite oli saavutettu käytännössä jo joulukuun alussa. Olemme vakuuttuneita siitä, että kaikki kehitys lähtee henkilöstöstä, ja pyrimme määrätietoisesti vahvistamaan Coorin parannuskulttuuria. Tästä on osoituksena ainakin se, että olemme yksistään tänä vuonna lisänneet "loputtomaan listaamme" lähes 23 000 mahtavaa parannusehdotusta, Håkan Jonsson sanoo.

Haluatko lisätietoja Coorin parannustyöstä?

Ota yhteyttä Coorin Håkan Jonssoniin puhelimitse, tai sähköpostitse hakan.jonsson@coor.com, 010 234 3421.