Kitchen

Silkkaa syömisen iloa

Tiesitkö, että Coor on nykyisin yksi Pohjoismaiden suurimmista ruoka- ja juomapalveluiden toimittajista. Nyt panostamme toden teolla uuteen ravintolakonseptiin. Konsepti otetaan vuodenvaihteen jälkeen asteittain käyttöön useissa Coorin itse pyörittämissä ravintoloissa Ruotsissa ja Tanskassa.

Coor vastaa Ruotsissa nykyisin yli 80 ravintolasta. Tähän saakka valtaosaa niistä on pyöritetty alihankkijoiden avulla, mutta strategisista syistä yhä suurempi osa ravintoloista otetaan jatkossa omalle vastuulle. Tavoitteen onnistumiseksi Coor on vahvistanut syksyllä ravintolaorganisaatiotaan.

− Tavoitteenamme on tarjota toimeksiantajille houkutteleva ravintolaratkaisu ja ruokailijoille entistä parempi ateriakokemus. Suhtaudun haasteeseen nöyrästi, mutta samalla minulla on luja usko työskentelyymme. Coorilla on jo vanhastaan erittäin pätevä ravintolaorganisaatio, jossa on tarvittavaa osaamista ruoasta ja juomista, logistiikasta, akustiikasta, valaistuksesta sekä arkkitehtuurista, sanoo Coorin ravintolavastaava Arne Ericson.

Arne Ericson, Coor Service Managementin ravintolavastaavaArne Ericson on viime kesästä lähtien tehnyt projektiryhmänsä kanssa kovasti töitä uuden konseptin kehittämiseksi. Ryhmä on laatinut suuntaviivoja ja analysoinut uusia järjestelmäratkaisuja – etenkin nykyaikaisia kassajärjestelmiä. Lisäksi on arvioitu toimittajia, luotu hankintarutiineja ja laadittu henkilöstöä koskevat periaatteet. Ryhmä on niin ikään luonut uuden tuotemerkin ja graafisen ilmeen.

Onnistuminen vaatii kuitenkin muutakin kuin vain hyvin ravintolatuotteen. Arne Ericson hehkuttaa henkilöstön motivoinnin ja kehittämisen sekä tehokkaiden prosessien puolesta.

− Coor on erittäin pitkällä henkilöstön kehittämisessä ja prosessiohjauksessa. Ravintolatoiminnan lähtökohdaksi onkin otettu Coorissa nykyisin käytössä oleva rakenne, jota mukautetaan palveluntoimituksen tarpeisiin.

Anna Klingspor, suunnittelutoimisto Boldin projektipäällikköPitkällisten valmistelujen jälkeen kaikki on nyt valmista. Viimeiset palaset loksahtivat paikalleen tämän vuoden alussa. Niistä voidaan mainita esimerkkinä upouusi tuotemerkki, jota viimeisteltiin yhdessä vasta perustetun suunnittelu- ja konseptitoimisto Boldin kanssa.

− Autoimme löytämään graafisen konseptin, joka ilmentää Coorin kunnianhimoista ravintolapanostusta. Tehtävänämme oli luoda kansainvälisesti käypä, joustava ja nykyaikainen mutta ajaton konsepti, joka ilmaisee syömisen iloa. Vahvana toiveena oli lisäksi löytää ratkaisu, jolla erotutaan kilpailijoista ja luodaan vaikutelma ravintolasta eikä ruokasalista, kertoo Boldin projektipäällikkö Anna Klingspor.

Arne Ericson ylistää lopputulosta ja on innoissaan sen käyttöönotosta.

− Sen pitää tuntua ja näkyä, että nyt ollaan Coor-ravintolassa. Uusi ruokakonseptimme lupaa hyvää palvelua, kunnon raaka-aineista hyvin valmistettua ruokaa, sujuvia asiakasvirtoja ja hyvän kokonaiselämyksen. Nyt olemme valmiit pikkuhiljaa ottamaan lisää ravintoloita omalle vastuulle. Tästä tulee huippuhauskaa, ja odotan jo uusien työntekijöiden ja asiakkaiden kohtaamista. Juuri he ratkaisevat viime kädessä sen, olemmeko onnistuneet työssämme.