Rikard Wannerholt

1 + 1 = 3

Coor osti joulukuussa 2012 palveluyhtiö Addicin. Nyt palvelutoiminnalle ollaan kovaa vauhtia luomassa uusia puitteita, jotka perustuvat kummankin yhtiön parhaisiin ja älykkäimpiin ratkaisuihin.

Addicin entinen toimitusjohtaja ja Coorin nykyinen palvelutoiminnan kehitysjohtaja Rikard Wannerholt tiedostaa uuden yhtiön mahdollisuudet ja myös sen, että markkinajohtajuus edellyttää yhteistyötä.

– IT-alalla ymmärrettiin jo varhain, että parhaat ratkaisut eivät synny yksin omassa poterossa. Päinvastoin ajateltiin ekosysteemejä – tiedon ja innostuksen jakamista yhteistyökumppanien kanssa. Uusi Coor panostaa nyt entistä parempaan palveluun ja tarjontaan hyödyntämällä Coorin ja Addicin yhteisiä vahvuuksia.

Addici on perinteisesti menestynyt paremmin keskisuurten asiakkaiden parissa. Coorin selkeänä tavoitteena taas on kasvaa muun muassa tällä segmentillä ja tehostaa palvelutoiminnan kehitystä.

– Uudet edellytykset antavat mahdollisuuden konseptoida uutta ja jännittävää palvelutarjontaa. Tämä voi tarkoittaa vaikkapa sitä, että otamme kokonaisvastuun turvallisuusratkaisusta, vartioinnista, tekniikasta ja synergioista esimerkiksi siten, että annamme turvallisuuskoulutusta kaikille eikä vain turvallisuushenkilöstölle, Rikard Wannerholt valottaa.

Visiona on tulla Pohjoismaiden parhaaksi palveluyritykseksi ja saada lisää yhteispohjoismaisia asiakkuuksia. Rikard Wannerholtin mukaan yhä useammat yritykset ovat valmiita käyttämään samaa palveluntoimittajaa kaikissa Pohjoismaissa.

Coor on iskussa ja valmis ottamaan seuraavan askeleen. Me näytämme suuntaa koko toimialalle.

Rikard Wannerholt, konsernin palvelutoiminnan kehityksestä vastaava johtaja, Coor Service Management

– Coorilla on monia asiakkaita, jotka ovat päätyneet monikansalliseen palveluntoimitukseen. Kannustimena on usein se, että kehitystoimet ja parannukset on tällöin helppo toteuttaa asiakkaan kaikissa kohteissa ja että palvelutaso on sama maasta toiseen.

Coorin toiminnan peruspilareita on palvelutoiminnan kehitys. Nyt aiomme laajentaa ja syventää tätä työtä, ja tulokset hyödyttävät niin asiakkaita kuin henkilöstöäkin. Asiakkaat kaipaavat parannusehdotuksia, ja tällä saralla Coor on tehnyt järjestelmällistä työtä jo pitkään.

– Addici ja Coor ovat pohjimmiltaan hyvin samanlaisia: ajattelumme ja organisaatiomme on asiakaslähtöinen. Asiakasrajapinnoissa ei siis ole luvassa radikaaleja muutoksia. Yhtenä erona on se, että Coor on panostanut enemmän analyyseihin ja johtamiseen, kun taas Addici on keskittynyt enemmän palvelukokemukseen.

Coor on myös alan suunnannäyttäjä. Kun Coor ja Addici yhdistävät voimansa, palveluntoimitusta on mahdollista tarkastella uusista näkökulmista ja tarjonta vahvistuu uusien ideoiden ja yllättävien synergiaetujen myötä.

– Toimialamme on vasta lapsenkengissä, eikä markkinoilla ole nähty vielä läheskään kaikkia mahdollisuuksia. Coor on iskussa ja valmis ottamaan seuraavan askeleen. Me näytämme suuntaa koko toimialalle, Rikard Wannerholt sanoo.

Rikard Wannerholtin tavoittaa tarvittaessa sähköpostitse, rikard.wannerholt@coor.com, tai puhelimitse, +46 702 364 451.