Asiakkaamme

Maailmanluokan palveluita maailmanluokan kauppakeskuksessa

Jumbo-Flamingo on myynniltään Suomen suurin kauppakeskus, jossa vierailee vuosittain lähes 12 miljoonaa kävijää. Coor haluaa osaltaan varmistaa, että siivouspalvelut vastaavat tilojen käyttäjien odotuksia.

Jumbo © Kari Palsila
Coor ja Jumbo-Flamingo solmivat yhteistyösopimuksen

Kaikkiin odotuksiin pyritään vastaamaan

Joulunalusviikolla kauppakeskus Jumbo-Flamingossa on vilinää. Se ei olekaan yllätys, sillä joulun aika on vuoden vilkkain sesonki ja Jumbo-Flamingo on myyntimäärältään Suomen suurin kauppakeskus, jossa vierailee vuosittain lähes 12 miljoonaa kävijää.

Suuret kävijämäärät asettavat omat vaatimuksensa myös Coorille, joka tuottaa Jumbo-Flamingon siivouspalvelut. Ulkoalueilla esimerkiksi torjutaan liukkautta lekamurskeella, suolalla ja sepelillä, jotka puolestaan sisätiloihin kulkeutuessaan aiheuttavat erityyppistä likaa.

– Lika ei ole ainoastaan esteettinen ongelma, vaan aiheuttaa sisätiloissa usein myös turvallisuusriskin, koska kävijät saattavat liukastua ja kaatua, Coorin palveluesihenkilö Gerli Feldman muistuttaa.

Jumbo-Flamingossa on noin 170 liikettä, ja kauppakeskuksesta löytyy esimerkiksi kylpylä, hotelli, elokuvateatteri, kaksi markettia, kahviloita, ravintoloita ja kauppoja. Kiinteistöpalveluista huolehtii noin viidenkymmenen henkilön ydintiimi, joka koostuu usean eri yrityksen työntekijöistä. Naruja pitää käsissään kiinteistöpalvelupäällikkö Erno Kosonen, joka sovittaa palvelut yhteen ja vastaa kiinteistöpalveluiden laadusta ja toimivuudesta.

– Kauppakeskuksen vuokralaisilla ja miljoonilla kävijöillä on kaikilla omat odotuksensa ja toiveensa siitä, miten asioiden tulisi olla järjestetty Jumbo-Flamingossa, ja pyrimme parhaamme mukaan vastaamaan niihin, Kosonen kertoo.

Kauppakeskuksen vuokralaisilla ja miljoonilla kävijöillä on kaikilla omat odotuksensa ja toiveensa siitä, miten asioiden tulisi olla järjestetty Jumbo-Flamingossa, ja pyrimme parhaamme mukaan vastaamaan niihin, Kosonen kertoo.

Erno Kosonen, Jumbo-Flamingon kiinteistöpalvelupäällikkö

Suomen vastuullisin kauppakeskus

Jumbo-Flamingo haluaa olla Suomen vastuullisin kauppakeskus ja reilu työpaikka. Vastuullisuus koostuu eri kokoisista vastuullisuusteoista ja päivittäin tehtävistä valinnoista. Siivouspalveluissa vastuullisuus ilmenee muun muassa niin, että Jumbo-Flamingoa siivotaan kemikaalittomalla otsonivedellä. Esimerkiksi kauppakeskuksen leikkialueiden siivous edellyttää tehokasta siivousta ilman kemikaaleja, ja otsonivesisiivous on osoittautunut tehokkaaksi ja turvalliseksi menetelmäksi.

Jumbo-Flamingon käytävillä ahertaa Coorin siivoojien lisäksi siivousrobotti.

– Imurointi on siivoojille raskas työvaihe, joka rasittaa erityisesti käsiä ja selkää. Siivousrobotti hoitaa raskaimmat työt, jotta lattiapinnat pysyvät puhtaina, ja samalla parannamme työntekijöiden ergonomiaa, Feldman sanoo.

Jumbo-Flamingon kiinteistöpalveluita pyritään jatkuvasti kehittämään, jotta lukuisten kiinteistön käyttäjien odotuksiin pystytään vastaamaan. Feldman on tyytyväinen siihen, että siivouspalveluihin liittyvissä asioissa siivouspalvelun ammattilaisia todella kuunnellaan, ja heillä on ollut mahdollisuus vaikuttaa muun muassa WC-tilojen käsipaperitelineen malliin ja ottaa koekäyttöön lattiaan kiinnitettäviä mattoja paikoissa, joissa tavalliset matot eivät pysy paikoillaan.

– Haluan kuunnella kaikki parannusehdotukset, vaikka kaikkia ei pystytäkään toteuttamaan. Siivoustyön ammattilaiset ovat asiantuntijoita omalla alallaan, ja paras tulos saavutetaan, kun kaikkien ehdotusten kuulemiseen varataan sille tarvittava aika, Kosonen toteaa.

Asiakkaamme kertovat

Kaikki {{category}}