Asiakkaamme

Tuttu huoltoyhtiö on tärkeä tekijä hoivakodin arjessa

Hoivakodin arjen sujuminen on yhteispeliä, jossa toimivalla kiinteistöhuollolla on iso merkitys.

Pitkään jatkunut kumppanuus

Coor on ollut jo vuosien ajan Attendon kiinteistöhuollon kumppani. Attendon toiminta on laajentunut vuosien myötä voimakkaasti, ja Coor on kasvanut yhdessä Attendon kanssa.

Hannamari Leppälehti on toiminut Kuopion Attendo Männistön sydämen yksikönjohtajana vuoden 2022 alusta lähtien.

”Tämän kiinteistön seinien sisällä on 58 ikäihmisen kotia. Minun näkökulmastani on äärettömän tärkeää, että meillä on tuttu ja turvallinen huoltoyhtiö ja kiinteistönhoitajat, jotka tuntevat talon”, Leppälehti kuvailee yhteistyötä.

”Coorin kiinteistönhoitajat osaavat olla luontevasti asukkaiden kanssa ja ottaa heidät huomioon, he liikkuvat vastuullisesti ja huolehtivat, että tarvittavat ovet ja portit ovat lukossa.”

Paljon ihmisiä ja paljon huollettavaa

Asukkaiden lisäksi kiinteistössä on iso joukko terveysalan ammattilaisia ja muita työntekijöitä: hoitajia, hoitoapulaisia, siistijöitä, kokkeja, fysioterapeutteja, lääkäreitä sekä opiskelijoita. Lisäksi omaiset voivat vierailla vapaasti läheistensä luona.

”Meillä on täällä paljon ihmisiä ja paljon korjattavaa. Kaikissa sängyissä on pyörät, ja suuri osa asukkaista tarvitsee liikkumiseen apuvälineitä. Siksi esimerkiksi pistorasioita menee usein rikki”, Leppälehti kertoo.

Coor on tukena monin tavoin hoivakodin arjessa: ovien lukkojen ja saranoiden öljyämiset ja kiristämiset, asennukset, korjaukset, pihatyöt, kiinteistön ulkokuoren, lämpöjärjestelmien sekä sähkökeskuksen tarkastukset, märkätilojen saumat ja muuttotyöt ovat osa monipuolisista tehtävistä.

”Liukkauden torjunta talvella on meille tärkeää: palvelulupauksemme mukaisesti jokaisella asukkaalla on oikeus ulkoilla vähintään kerran viikossa, ja monet heistä liikkuvat rollaattoreilla tai pyörätuoleilla. Toisaalta pieneltäkin tuntuvat asiat, kuten irtonaisten vetimien tai jumiutuneiden liukulaatikoiden korjaaminen voi olla hyvin merkityksellistä hoitajien sujuvan työn kannalta”, Leppälehti sanoo.

Sujuvaa yhteistyötä

Niin yksikönjohtaja Hannamari Leppälehti kuin Coorin palvelupäällikkö Antti Marinkin kiittelevät yhteistyön helppoutta ja sujuvuutta. Palvelupyynnöt tehdään sähköiseen järjestelmään, jolloin niiden etenemistä voidaan seurata. Viestintä on jatkuvaa myös kasvokkain, puhelimitse, pikaviestein ja sähköpostilla.

”Neljä kertaa vuodessa lähetämme asiakkaalle pulssikyselyn, mutta viestintä ja palautteenanto on olennainen osa jatkuvaa yhteistyötämme”, Marin kertoo.

Myös Attendo Männistön sydämessä kysytään palautetta jatkuvasti asiakkailta. Leppälehti sanoo, että toimivalla kiinteistöhuollolla on iso merkitys siihen, että palaute on ollut hyvää.

”Vähän aikaa sitten yksi asukkaamme kärsi silmien kuivumisesta. Lääkäriltä ei löytynyt apua vaivaan, mutta apu löytyi kiinteistöhuollon tekemistä ilmanvaihdon säädöistä. Tämä tapaus kertoo hyvin siitä, miten kaikkien panos on tärkeä asioiden sujumiseksi.”

Lue lisää asiakastarinoitamme

Kaikki {{category}}

Tutustu muihin asiakastarinoihimme