Kieli / Sivusto

Languages

Change site

”Asiakaspalveluasenne ja osaaminen ratkaisevat"

Kesätyöntekijänä aloittanut Tiina innostaa asiakaspalvelutehtävistä kiinnostuneita hakemaan kesätyöpaikkaa ja muistuttaa samalla, että kesätyöpaikka voi poikia tuntitöitä opintojen oheen tai vaikka pidemmän uran Coorissa.

Kiinnostunut asiakaspalvelutehtävistä kesätöihin hakemiseen | Coor

Palvelupäällikkö Tiina aloitti Coorilla kesätyöntekijänä ensimmäisen kerran vuonna 2014. Kesätyöpaikoista Tiina kuuli Coorilla työskenteleviltä kavereiltaan.

– Olin asunut muutaman vuoden Lontoossa ja työskennellyt siellä kahvilassa, joten olin jo saanut hyvin asiakaspalvelukokemusta. 

Seuraavat vuodet Tiina jatkoi kesätyöntekijänä ja opintojen aikana tarvittaessa töihin kutsuttavana työntekijänä. Opinnot Laurea-ammattikorkeakoulun Facility Management -linjalla tukivat aulapalveluissa työskentelyä. 

– Työt oli helppo sovittaa opintojen rinnalle, ja vuoroja oli hyvin tarjolla. Myös osa-aikaisuus järjestyi opintojen ja opinnäytetyön kirjoituksen oheen vuonna 2016. 

Esimiestyö kiinnosti Tiinaa jo ensimmäisestä kesästä lähtien, ja hän teki myös opinnäytetyönsä Coorille. Tiina siirtyi vastuullisempiin tehtäviin  aulapalveluvastaavaksi business park -kohteeseen, minkä jälkeen vastuu kasvoi entisestään, kun hän aloitti useamman aula- ja siivouskohteen palveluesimiehenä vuonna 2018.  

– Minua on alusta asti tuettu todella hyvin urallani ja ohjattu kohti tavoitteitani. Jokaisessa tehtävässä kesätöistä lähtien minut on otettu lämpimästi vastaan ja osaksi porukkaa.

Tiina aloitti palvelupäällikkönä tammikuussa 2021 ja on innoissaan uudesta roolistaan, jossa hän pääsee vielä aiempaa enemmän ottamaan vastuuta asiakkaista ja tiimistä.  

Jokaisessa aulakohteessa on myös tehtävä- ja kohdekohtainen kansio, jossa on ohjeita erilaisiin käytäntöihin ja järjestelmiin liittyen. Aulapalvelutehtävissä pärjää ennen kaikkea oikeanlaisella asenteella.

– Asiakaspalveluasenne ja osaaminen ratkaisevat. Paljon puhutaan ns. can do -asenteesta, mikä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että asioita ei jätetä kesken. Kesätyöntekijän ei tarvitse, eikä hän voi edes osatakaan heti kaikkea. Jos asiakkaalle ei osaa vastata, tiedot tulee ottaa ylös, minkä jälkeen neuvoa voi kysyä toisilta kollegoilta tai esimieheltä.

Tiina innostaa asiakaspalvelutehtävistä kiinnostuneita hakemaan aulapalveluiden kesätyöpaikkaa ja muistuttaa samalla, että kesätyöpaikka voi poikia tuntitöitä opintojen oheen tai vaikka pidemmän uran Coorissa.