Työntekijämme

“Kerro toiveistasi suoraan ja käytä korviasi ja ääntäsi”

Tiina Pohjolaisen ura Coorissa on kulkenut aulapalvelusta palvelupäälliköksi.

Tiina Pohjolainen aloitti Coor-uransa kesätyöntekijänä Business Parkin aulapalvelussa. Sen rinnalla hän opiskeli toimitilajohtamista ammattikorkeakoulussa ja pohti urasuunnitelmiaan.  

– En oikein tiennyt, mihin toimitilajohtamisen koulutus voisi johtaa. Sitten kaveri kehotti hakemaan työtä Coorista, jossa hän itse oli töissä, Tiina kertoo. 

Tiina haki Cooriin ja sai ensin kesätyöpaikan aulapalveluhenkilönä, mistä hän on nykyään tosi iloinen. Opintojen ohessa tehty kesä- ja osa-aikatyö johti nimittäin vähitellen muiden palvelujen pariin. 

– Minulla kävi todellinen tuuri, kun päädyin Cooriin. Koen, että esimiehet näkevät täällä alaisensa ja näiden potentiaalin, Tiina sanoo.  

Ensimmäinen esihenkilötehtävä palveluesimiehenä

Toimitilajohtamisen tutkinnon jälkeen Tiina jatkoi työskentelyä aulapalvelussa, mutta sai enemmän vastuuta. Pian hänelle tarjottiin ensimmäistä esihenkilötehtävää palveluesimiehenä.  

– Sain vastuulleni useita aulapalvelu- ja siivousasiakkaita. Viihdyin tehtävässä tosi hyvin, mutta hyppy aulapalveluhenkilöstä esihenkilöksi oli haaste, Tiina kertoo. Vaikka hänellä oli kokemusta aulapalvelusta, siivouksesta hän ei tiennyt mitään.  

– Se oli minulle ihan uusi ala. Olen kuitenkin saanut koko ajan hienosti tukea Coorilta ja yhtiön siivousasiantuntijoilta. Tuki on liittynyt sekä käytettäviin tuotteisiin että siihen, miten tiimini voisi kehittyä tiettyjen haastavampien alueiden siivouksessa. Siitä on ollut tosi iso apu, Tiina sanoo.  

Palveluesimiehestä palvelupäälliköksi

Tuki on tarpeen myös nyt, kun Tiina on jatkanut etenemistä Coor-uralla. Vuonna 2021 hän sai nimittäin mahdollisuuden siirtyä palvelupäälliköksi, ja nyt hänellä on entistä enemmän vastuuta. Hän vastaa yhteensä 17 asiakkaasta 34 kohteessa ja 13 paikkakunnalla.

– Tiimissäni on kaikkiaan 30 työntekijää ja kaksi tiiminvetäjää, joilla taas on 12–20 hengen tiimit. Henkilöstövastuun lisäksi minulla on asiakasvastuu, teen budjetointia ja hoidan muun muassa laskutusta. Minulla on toisin sanoen yleisvastuu asiakkaista, Tiina sanoo. 

Palvelupäällikön työhön sisältyy monia haasteita. Työtahti on kova, ja koko ajan sattuu ja tapahtuu.  

– Haluan pitää mahdollisimman hyvää huolta tiimistä ja asiakkaista, ja se on koko homman suola!  

Mikä on parasta Coorissa?

Tiina arvostaa Coorissa työskentelyssä ennen kaikkea monipuolisuutta ja yrityksen tarjoamia mahdollisuuksia.  

– Parasta ovat ihmiset: oma tiimi, omat asiakkaat ja kollegat. Olen kiitollinen Coorissa saamistani mahdollisuuksista ja siitä, että minuun on uskottu. Coor on nähnyt minussa potentiaalia ja tukenut kasvuani, ja kaikki on mennyt tosi hyvin. 

Tiina painottaa samalla, että omista urahaaveista on kerrottava suoraan.  

– Käytä sekä korviasi että ääntäsi. Speak up!   

Kaikki {{category}}