Lataa ilmainen opas
Hyödynnä maksuttomat opit ja lataa tältä sivulta kiinteistöpalveluliiketoimintaa käsittelevät oppaamme.
Hyödynnä maksuttomat opit ja lataa tältä sivulta kiinteistöpalveluliiketoimintaa käsittelevät oppaamme.
Uusimman tutkimuksemme mukaan kolmannes työntekijöistä ilmoittaa olevansa valmis vaihtamaan työnantajaa, ellei työympäristöä paranneta ja lähes puolet kaipaa enemmän tiloja keskittymistä vaativaan työhön. Uusi raporttimme tarjoaa tutkimustietoa, havaintoja ja ideoita tulevaisuuden työympäristöjen kehittäjälle.
Tulevaisuudessa työnantajien on panostettava houkutteleviin toimistotiloihin, jotka vastaavat työntekijöiden tarpeita. Kolme viidestä yrityksestä suunnitteleekin parhaillaan rakennemuutoksia uusien vaatimusten mukaisesti. Tämä käy ilmi Coorin teettämästä kyselystä, johon osallistui 1 300 pohjoismaista päättäjää ja työntekijää. Tutustu keväällä 2022 julkaistuun Join the Workplace Revolution -raporttiimme.
Kuinka paljon työskentelemme etänä "uudessa normaalissa"? Kuinka toimistoja kehitetään? On selvää, että tulevaisuuden työelämä vaatii joustavia ratkaisuja. Coorin työympäristöstrategioihin keskittynyt asianatuntijayksikkö Coor Advisory halusi tietää lisää, ja siksi teetimme kyselyn yli 500 Pohjoismaissa toimivalle yritykselle. Toivomme, että tämä opas antaa sinulle vinkkejä ja tukea yrityksesi matkalle kohti tulevaisuuden työpaikkaa. Innostavia lukuhetkiä!
Millainen merkitys rakennuksella voi olla henkilöstön terveydelle ja sille, millaisia ekotekoja työpaikalla tehdään? Tulevaisuuden älykkäät rakennukset pitävät huolta sekä ihmisestä että ympäristöstä. Smart Buildings -käsitteellä viitataan yleensä uusiin rakennuksiin, uuteen tekniikkaan ja ennen kaikkea rakennusautomaatioon. Sillä tarkoitetaan talotekniikan – kuten ilmastoinnin, valaistuksen ja turvallisuusjärjestelmien – automaattista hallintaa ja ohjausta. Älykäs rakennus voi kuitenkin olla myös paljon muuta, ja lähtökohtana ovat aina käyttäjien tarpeet. Päähuomio on saavutettavuudessa, toimivuudessa ja turvallisuudessa. Muita tärkeitä asioita ovat miellyttävä käyttökokemus, terveellinen sisäilma ja uudet palvelut, jotka luovat lisäarvoa henkilöstölle ja käyttäjille.
Suhdepohjaiset liiketoimintamallit saavat yhä enemmän jalansijaa kiinteistöpalvelualalla. Yhä useampi toimija on joutunut toteamaan, että kiinteistöpalveluita on vaikea tuottaa innovatiivisesti tavalla, joka näkyy kilpailuetuna ydintoiminnassa. Vaikeudet voivat johtua siitä, että palveluhankinnoissa keskitytään hintojen polkemiseen ja mikrojohtamiseen. Nyt onkin alettu kaivata tulospohjaista liiketoimintamallia, jossa tarkkaan pohjustettu yhteistyö kannustaa asiakasta ja toimittajaa tavoittelemaan yhteistä etua. Vestedin tavoitteena on tuottaa asiakkaalle säästöjä ja liikevaihtoa kasvattavia innovaatioita. Toimittajalle taas on luvassa parempaa kannattavuutta.
It is an extensive to integrate an FM corporation, which previously was part of another company. Coor has a tried and tested integration process based on many years’ experience of taking on complex FM operations. Here we share our learnings. This paper should be of interest for FM-buyers, sourcing professionals and FM-consultants who consider outsourcing or preparing an outsourcing.
The ongoing digital transformation changes the conditions in business and the society in general. In the article, we discuss how IoT affect the FM industry and how Coor takes on the challenge to incorporate digitalization in the operations and the offering. The article addresses stakeholders in the FM business interested in digitalization.
As the Nordic FM market has matured, customers are expecting more from service providers. So, in response to the market's rising standards, we’re taking the next step to keep driving development.
The future office is a platform for organizational culture, for brand management and innovation work. It is a meeting place. Not any more a working place. Work we can do anywhere and anytime, but to be able to work with and manage our culture, our brand and our innovation work in the best way, we need to gather physically and we need to make people want to come to our office, and not just our own people but our clients, partners etc as well. Gather to collaborate and innovate.